پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » رفع بوی فاضلاب از کولر آبی

رفع بوی فاضلاب از کولر آبی

  • از
رفع بوی فاضلاب از کولر

گاهی بوی بدی در ساختمان می پیچد که بسیار آزاردهنده است. ممکن است علت آن را ندانید. نگران نباشید. نیازی به تحمل بوی بد و نامطبوع نیست. ما در لوله بازکنی تهران با دستگاه های مجهز و پیشرفته با هزینه‌ای کم و قیمتی مناسب محل ایجاد بو را تشخیص داده و مشکل شما را حل خواهیم کرد. چندین سال است که روزانه چندین محل ایجاد بوی بد و نامطبوع را تشخیص داده و مشکل را حل کرده ایم. ما به صورت تضمینی این کار را برای شما انجام خواهیم داد. اگر مشکل رفع نشد هزینه نیز دریافت نخواهد شد.
روزانه ساختمان ها و آپارتمان های زیادی هستند که ساکنین آنها از بوی بد و نامطبوع رنج می برند. مساله ای که امروز در این مطلب به آن می پردازیم بوی بدی است که از طریق کولر آبی به ساختمان راه پیدا می کند. با ما همراه باشید.

رفع بوی بد فاضلاب که از راه کولر آبی وارد میشود

برای از بین بردن بوی بدی که از کولر آبی وارد می شود چه کار میتوان کرد؟ همان طور که می دانید کولر آبی هوای پشت بام را به داخل خانه انتقال می دهد. پس وجود گاز فاضلاب در پشت بام باعث میشود که هوای آلوده و بوی بد گاز فاضلاب از طریق کولر به خانه انتقال پیدا کند. می خواهیم بدانیم که وجود گاز فاضلاب در پشت بام به چه علت است؟ و این گاز چگونه وارد پشت بام می شود؟

1. لوله ونت: لوله ای به نام ونت وجود دارد که گاز فاضلاب را برای کم شدن تراکم گاز در چاه به پشت بام منتقل میکند. برای اینکه گاز فاضلابی که از طریق لوله ونت به پشت بام منتقل شده، از کولر آبی به خانه راه پیدا نکند، باید لوله ونت را ۲ متر بالاتر ببریم البته گاهی می تواند بوی بد از لوله های ونت همسایه ها نیز به خانه راه پیدا کند. لازم به ذکر است که کولر آبی باید دورتر از لوله ونت در پشت بام نصب شود.

لوله ونت چیست؟

بوی فاضلاب از لوله ونت و هواکش

ونت به معنی هواکش است و از بخش‌های مهم لوله کشی ساختمان به شمار می رود. این لوله معمولاً به پشت بام راه دارد و سر آن باز است تا گازهای فاضلابی از آن خارج شوند و هوا وارد لوله شود.

مزایا و اهمیت وجود لوله ونت چیست؟

وجود لوله ونت مزایایی دارد که به آنها اشاره می کنیم:

• وجود این لوله ضرورت دارد چون استنشاق گاز های فاضلاب خطرناک هستند و این لوله گاز ها را به خوبی تخلیه می کند.
• با لوله ونت گاز های فاضلاب بهتر خارج می شوند.
• مواد زائد فاضلاب با ورود اکسیژن از طریق لوله ونت بهتر تجزیه می شوند.

قبلاً در لوله بازکنی ستارخان در مورد لوله ونت صحبت کرده ایم.

۲. کفشور پشت بام: اگر کفشور پشت بام که آب باران را به چاه فاضلاب هدایت می کند، سیفون نداشته باشد، گاز فاضلاب وارد پشت بام شده و بوی بد از طریق کولر به خانه راه پیدا می کند. برای حل مشکل باید در پشت بام سیفون تعبیه شود.

در پشت بام از طریق دریچه باید سیفون را بررسی کنید تا از اتصال سیفون مطمئن شوید. اگر بعد از بررسی متوجه شدید که آب بند در این مکان از بین رفته است، با در نظر گرفتن جنس لوله فاضلاب آن را تعمیر کنید. دقت کنید، به طور مثال: اگر جنس سیفون و لوله فاضلاب از پلیکا باشد، برای تعمیر آن می‌توان از چسب مخصوص استفاده کرده و آن را تعمیر کرد.
گروه شتر گاه سیفون فاضلاب از آب خالی میشود بودن آب در این قسمت به این دلیل است که گاز های فاضلابی به داخل یا بالای پشت بام برنگردند حال این سوال پیش می آید که دلیل خشک شدن شتر گاه سیفون فاضلاب چیست و باید بگوییم که گاهی آب این قسمت بخار می شود و گاهی به دلیل استفاده کم از همان قسمت آب خشک می شود.
از قانون های مهم در سیستم لوله کشی فاضلاب ساختمان می توان به این قانون اشاره کرد که برای هر قسمت سیفون جداگانه نیاز است و باید سیفون جداگانه نصب شود. لوله های فاضلابی هم که به پشت بام هدایت می شوند، باید از این قوانین پیروی کنند. بنابراین: اگر شتر گاه سیفون فاضلاب آب نداشته باشد و خشک باشد این خشکی منجر به منتشر شدن بوی بد فاضلاب در پشت بام خواهد شد.

برای رفع بوی فاضلاب از کولر چه باید کرد؟

چرا بوی فاضلاب از کولر می آید

کمی آب به قسمتی که بوی فاضلاب تولید می شود می ریزیم تا گلوگاه سیفون پر از آب شود. گاهی به داخل سیستم تخلیه آب باران کمی سرکه می ریزند تا بوی بد فاضلاب را از بین ببرد.

گاز فاضلاب چیست؟

به ترکیبی از گاز هایی مانند: آمونیاک، سولفید هیدروژن، متان، دی اکسید کربن، نیتروژن هیدروژن، گاز فاضلاب میگویند. تماس با این گاز ها برای سیستم تنفسی انسان بسیار خطرناک است و آسیب جدی در پی دارد، حتی گاهی ممکن است منجر به مرگ شود. بنابراین استشمام بوی فاضلاب عوارض جدی در پی دارد اما شنیده ایم که می گویند گازهای فاضلاب ساختمان ها برای افراد زیان بار نیستند.

دلیل بوی بد فاضلاب

ترکیب موادی که گفته شد موجب منتشر شدن بوی بد می شود، گاهی غلظت گاز ها پایین بوده و انسان نمی تواند بو را تشخیص دهد بالعکس گازهای خطرناک و مضر برای سلامتی انسان وجود دارند که بوی بدی ندارند. در نظر داشته باشید این گازها نسبت به گازهای بد بو خطرناک تر هستند. آمونیاک و سولفید هیدروژن عوامل اصلی بو ها هستند. گازهای ذکر شده در بالا از راه لوله کشی فاضلاب به ساختمان وارد می شود دلیل شکایت ساکنین ساختمان ها از بوی بد همین است که این بو ها از سیستم لوله کشی وارد ساختمان می شوند. ممکن است برای رفع بوی بد فاضلاب به لوله بازکنی افسریه نیاز داشته باشید.

در نتیجه:

با توجه به مطالبی که گفته شد بوی بد فاضلاب در پشت بام علاوه بر حس بد و آزار دهنده ای که می تواند داشته باشد، موجب انتقال بوی بد از طریق دریچه کولر به خانه خواهد شد. همچنین لوله ونت را بررسی کرده و اهمیت و مزایای آن را برشمردیم. در این مطلب از گاز های فاضلابی صحبت کرده و آنها را معرفی کردیم. دلایل بوی بد فاضلاب را توضیح داده از مضرات بوی گاز های فاضلابی صحبت کردیم و گفتیم که استشمام بوی گاز های فاضلابی برای سلامتی انسان مضر هستند. خطرات تنفس این گازها برای سیستم تنفسی را مطرح کردیم و گفتیم ک بسیار مضر و خطرناک هستند. حتی گاهی در غلظت بالا منجر به مرگ میشوند. دلایل متعددی که باعث می‌شوند این مشکل به وجود بیاید را بررسی کردیم از اختلال در سیستم هواکش و لوله کشی گفتیم و این که هر چه سریعتر باید برای رفع مشکلات اقدام شود راه حل هایی مطرح کردیم.
امیدواریم که این مطالب برای شما مثمر ثمر واقع شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با لوله بازکنی