پرش به محتوا
خانه » وبلاگ » توالت فرنگی بهتر است یا توالت سنتی

توالت فرنگی بهتر است یا توالت سنتی

  • از
توالت فرنگی بهتر است یا توالت سنتی

 دو مدل متداول توالت در کشور ما وجود دارد: توالت ایرانی و توالت فرنگی. شاید این برای بسیاری از افراد جای سوال باشد که کدام یک از این توالت ها بهتر هستند؟ بهتر است از کدام نوع توالت برای محل زندگی خود استفاده کنیم؟ باید بگوییم که در هر دو روش مزایا و معایبی وجود دارد. برای اینکه بتوانیم درباره نوع توالت تصمیم گیری کنیم، باید شناخت کاملی از هر دو نوع توالت داشته باشیم. با ما همراه باشید. در ادامه توالت سنتی و فرنگی را بررسی خواهیم کرد و به مقایسه آن دو خواهیم پرداخت. برای تبدیل توالت سنتی به فرنگی یا بالعکس با لوله بازکنی تهران تماس بگیرید.

اهمیت انتخاب درست توالت

طبق تحقیقات انجام شده بیشتر از شش ماه از طول زندگی هر فرد در توالت می گذرد. پس انتخاب نوع توالت از این جهت اهمیت دارد که بر سلامتی انسان تاثیر بسزایی دارد و مهم است. اگر فردی از توالت نامناسب استفاده کند، دچار مشکلاتی از قبیل زانو درد، کمر درد، بواسیر، درد مفاصل و مشکلاتی در گوارش، روده و پوست خواهد شد. بنابراین لازم است که برای حفظ سلامتی، لوازم بهداشتی از جمله توالت با شناخت کامل و اطلاعات دقیق انتخاب شود.

توالت فرنگی

مقایسه توالت فرنگی و سنتی

در سالهای اخیر شاهد افزایش چشمگیر استفاده از توالت فرنگی در ایران هستیم. استفاده از توالت فرنگی قبلاً فقط در کشورهای غربی رایج بود و بیشتر در آن کشورها مورد استفاده قرار می گرفت اما امروزه استفاده از این نوع توالت در کشور ما هم بسیار رواج پیدا کرده است. جنس توالت فرنگی از چینی بهداشتی می باشد و سیستم تخلیه آن به وسیله فلاش تانک و سیفون انجام می شود.

مزایای توالت فرنگی

در ادامه به بیان چند مورد از مزایای توالت فرنگی می پردازیم. در این میان ممکن است به خدمات لوله بازکنی نارمک نیاز داشته باشید.

  • فشار کمتر روی مفاصل و زانو ها

معمولاً کسانی که دچار درد پا و مفاصل هستند، از توالت فرنگی استفاده می کنند؛ چون به گونه ای طراحی شده است که فرد وقتی از آن استفاده می کند، مثل این است که در صندلی نشسته است. حتی اگر به مدت طولانی از این توالت استفاده شود، هیچگونه فشاری روی مفاصل و پا وارد نمی کند. برای افرادی که از ناحیه پا، لگن، کمر و مفاصل زانو ضعیف هستند، استفاده از توالت فرنگی بهترین گزینه است.

  • استفاده راحت از توالت فرنگی

استفاده از این نوع توالت بسیار راحت است. کسانی که می خواهند راحت باشند و یا سن بالایی دارند، خانم های باردار و افراد مسن به راحتی می توانند از این نوع توالت استفاده نمایند.

  • پاکیزگی و تمیزی بیشتر و راحت تر توالت فرنگی

در محیطی که توالت فرنگی در آن قرار دارد، محیط پاکیزه تر و تمیز تر خواهد بود؛ چون تمیز کردن این نوع توالت بسیار راحت‌تر از توالت های سنتی و ایرانی می باشد.

معایب توالت فرنگی

علی رغم مزایایی که برای توالت فرنگی برشمردیم، این نوع توالت معایبی نیز دارد که به آنها خواهیم پرداخت.

  • دفع سخت در توالت فرنگی

وقتی فرد روی کاسه توالت فرنگی می نشیند، عضله بالابرنده مقعد، رکتوم را منقبض می کند و این خود سبب می‌شود تا کار تخلیه به سختی انجام شود. این مدل نشستن روی توالت فرنگی به خصوص با گذشت زمان به دلیل اینکه فرد زاویه مناسبی ندارد و برای دفع مجبور به زور زدن است و همچنین دفع به سختی انجام می گیرد، مشکلات و مسائلی به وجود می‌آورد. معمولاً فرد در این حالت پس از مدتی دچار بیماری بواسیر، یبوست، روده و … می شود. برای حل این گونه مشکلات راه حلی وجود دارد و آن این است که یک وسیله ای مثل چهارپایه یا زیر پایی، زیر پای فرد قرار گیرد تا زاویه فرد تغییر کند. یعنی دیگر ۹۰ درجه نباشد، زانوهای فرد در این صورت بالا می آید و فرد در حالت زاویه ۳۵ درجه قرار می گیرد. در این صورت عمل دفع راحت تر انجام خواهد شد.

  • احتمال مشکلات پوستی و بهداشتی

لازم به ذکر است که مشکلات پوستی و بهداشتی نیز ممکن است برای فرد اتفاق بیفتد. چون طریقه نشستن در توالت فرنگی به گونه‌ای است که پوست فرد در تماس مستقیم با کاسه ای قرار می گیرد که قبلاً توسط افراد دیگری استفاده شده است.

پیشنهاد می کنیم اگر با مشکل گرفتگی لوله توالت مواجه شدید، با لوله بازکنی جنت آباد تماس بگیرید.

توالت ایرانی

مزایای توالت سنتی

در توالت ایرانی فرد به حالت چمباتمه می‌نشیند. توالت ایرانی نام‌های دیگری مثل توالت شرقی و آسیایی نیز دارد. این نوع توالت سوراخی روی زمین دارد. طرح های مختلفی از این نوع توالت را می‌بینیم که اغلب جنس آن ها از چینی بهداشتی است اما در سالهای اخیر شاهد طرح ها و مدل هایی با استنلس استیل هستیم. البته این توالت هم جدیداً به روز شده است و تولید آن به صورت طراحی طبی و ارگونومیک نیز وجود دارد. این مدل نسبت به مدل ساده مزیت های بیشتری دارد.

مزایای توالت ایرانی

به گفته دانشمندان بدن در هنگام استفاده از توالت ایرانی در وضعیت بهتری قرار می گیرد. استفاده از توالت ایرانی و سنتی مزایایی دارد که در ادامه به شرح این مزایا می پردازیم:

  •  دفع راحت در توالت ایرانی

وقتی فرد روی توالت ایرانی می نشیند، فشاری از طریق ماهیچه های ران بر روده بزرگ و شکم او وارد می شود. همین فشار موجب می‌شود که فرد به راحتی عمل دفع را انجام دهد. استفاده از این نوع توالت سبب می‌شود که روده به طور کامل و به راحتی تخلیه شود. در این صورت فرد دچار یبوست نیز نخواهد شد. دفع در زمانی که فرد چمباته می زند، در واقع با فشار زیادی همراه نیست. همین باعث می‌شود که بواسیر و لگن کمتر آسیب ببینند.

  • عفونت و بیماری های کمتر در استفاده از توالت ایرانی

عفونت ادراری در زمانی که فرد از توالت ایرانی استفاده می کند، کمتر رخ می دهد؛ چون هیچ تماسی با توالت ندارد اما در توالت فرنگی پوست به طور مستقیم با توالت در تماس است.
در توالت ایرانی پوست فرد با کاسه توالت هیچ تماسی ندارد، به همین دلیل مشکلات پوستی مانند تبخال، قارچ و … نیز به وجود نمی آید.

  • تقویت و ورزش پاها در توالت ایرانی

وقتی افراد روی توالت ایرانی و سنتی می نشینند، در واقع با چمباته زدن نوعی ورزش انجام می دهند؛ چون پاها به حرکت در می آید و تقویت می شود. در چنین شرایطی خون نیز بهتر در بدن به گردش در می آید اما در توالت های فرنگی حرکت خاصی انجام نمی شود و افراد فقط روی کاسه می نشیند. برای تعویض کاسه توالت سنتی کافیست با شماره لوله بازکنی گیشا تماس بگیرید.

معایب توالت ایرانی

با تمام مزایایی که برای توالت ایرانی برشمردیم، این توالت نیز در نوع خود دارای معایبی می باشد؛ در ادامه معایب این توالت را نیز شرح می دهیم:

  • فشار بر زانو ها و پایین تنه در استفاده از توالت ایرانی

معمولا افرادی که دچار بیماری‌های مفصلی و آرتروز هستند، نمی توانند از این نوع سنگ توالت استفاده کنند؛ چون در هنگام نشستن روی این توالت بر مفاصل، زانو ها و پایین تنه فشار وارد می شود. برای خانم های باردار و افراد مسن استفاده از این نوع توالت قدری مشکل و سخت است.

  • تمیز و پاکیزه نگه داشتن سخت توالت ایرانی

برای تمیز و پاکیزه ماندن محیط دستشویی توالت ایرانی باید همواره شستشو و تمیز کاری انجام شود تا محیط بهداشتی و تمیزی داشته باشیم.
سخن پایانی
سعی کردیم در مطالب بالا توالت های ایرانی و فرنگی را معرفی کنیم و ویژگی های هر کدام از آن ها را برشماریم. درباره مزایا و معایب توالت های ایرانی و فرنگی صحبت کردیم. می توان گفت که در حالت کلی هر کدام از این توالت ها طبق شرایط افراد برای آن ها کاربرد و کارآیی دارند و برای آن ها مناسب هستند. افراد می توانند طبق شرایط خود از این توالت ها استفاده کنند اما در کل توالت ایرانی مزایای بیشتری نسبت به توالت فرنگی دارد. امیدواریم مطالب فوق برای شما مفید بوده باشد. با توجه به محل سکونت خود اگر با هرگونه مشکلی در خصوص لوله های فاضلاب و توالت مواجه شدید می توانید با شماره یکی از شعب لوله بازکنی یوسف آباد تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس با لوله بازکنی